“Jak szybko i łatwo zostać cukrzykiem”

17

William Davis, kardiolog i autor znanego bloga The Heart Scan Blog, w swoimi wpisie pt. How to become diabetic in 5 easy steps podał łatwy i szybki sposób na to, jak zostać cukrzykiem. Jak żartobliwie radzi autor, można ten przepis zastosować wobec naszych wrogów lub osób, których nie lubimy, np. byłej żony, nieznośnego sąsiada lub wrednej teściowej. Cała procedura jest bardzo prosta i obejmuje tylko 5 kroków, którymi można skutecznie doprowadzić do wystąpienia cukrzycy. Prezentujemy je poniżej.

Krok 1: Ogranicz spożycie tłuszczów i jedz w zamian zbożowe produkty pełnoziarniste.

Zastąp pokarmy tłuste, które dają poczucie sytości, pełnoziarnistym pieczywem, czyli pożywieniem, które zwiększa apetyt i podnosi poziom cukru we krwi szybciej i wyżej niż słodycze.

Krok 2: Codziennie pij sok owocowy lub napoje gazowane.

Fruktoza zawarta w sukrozie lub wysokofruktozowym syropie kukurydzianym pomoże w rozwoju otyłości brzusznej oraz zwiększy oporność na insulinę.

Krok 3: Nie przekraczaj zalecanej maksymalnej dziennej dawki witaminy D.

Davis przytacza akurat rekomendacje propagowane przez organizację o nazwie Intitute of Medicine, zgodnie z którymi nie należy przekraczać dziennej dawki 600 jednostek witaminy D. Przestrzeganie tej ilości ułatwi utrzymywanie się podwyższonego poziom insuliny, powstawanie otyłości brzusznej i przedłuży występowanie stanów zapalnych w organizmie.

Krok 4: Codziennie jedz na śniadanie płatki owsiane.

Dzięki temu, że płatki owsiane gwałtownie podnoszą poziom cukru we krwi, ich regularne spożycie doprowadzi z czasem do uszkodzenia komórek beta trzustki i wywoła w rezultacie problemy z produkcją insuliny. Można jeszcze bardziej przyspieszyć ten proces poprzez dodanie do płatków miodu. Dodatkowo warto jeszcze dodawać do płatków niektóre rodzaje butelkowanej wody, która w procesie filtrowania pozbawiona zostaje magnezu – minerału, który m.in. reguluje reakcję organizmu na insulinę.

Krok 5: Przyjmuj diuretyki (np. HCTZ ) lub β-blokery (np. Metoprolol lub Atenolol) na obniżenie ciśnienia krwi.

Przyjmowanie tych popularnych leków na nadciśnienie pozwoli podnieść ryzyko wystąpienia cukrzycy o 30%.

Na podstawie tych zaleceń, pisze Davis, każdy może w łatwy sposób skomponować sobie domowy „zestaw do wywoływania cukrzycy”, który zawierać będzie: zapas pełnoziarnistego pieczywa i płatków owsianych, dużą butelkę soku porzeczkowego, kilka tabletek z witaminą D nie przekraczających dawki 600 jednostek i dużą butelkę dobrze przefiltrowanej wody.

Powodzenia!

Opracował Mateusz Rolik

Jeśli spodobał ci się ten artykuł podziel się nim ze znajomymi! Przyłącz się do Nowej Debaty na Facebooku TwitterzeWesprzyj rozwój Nowej Debaty darowizną w dowolnej kwocie. Dziękujemy! 

Komentarze

Komentarze

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułZderzenie paradygmatów, czyli coraz mniej konsensusu w naukach o żywieniu.
Następny artykułSpór o dorobek Taubesa to spór o jakość nauki
Z wykształcenia jestem anglistą (Uniwersytet Wrocławski), ukończyłem też stosunki międzynarodowe Unii Europejskiej (Loughborough University). W latach 2002-2003 byłem stypendystą w ramach programu Josepha Conrada (Chevening programme) ufundowanego przez brytyjskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych. Interesuję się sprawami międzynarodowymi, historią, gospodarką oraz szeroko pojętą polityką nauki. Ciekawi mnie też geneza i historia obowiązujących paradygmatów medycznych oraz mechanizmy, dzięki którym dominują. Czytam, piszę i tłumaczę teksty na te temat. Mieszkam i działam we Wrocławiu.

17 KOMENTARZE

  1. > Artur – Prawie wszystkie choroby można wyleczyć. Niestety do tych nieuleczalnych należy głupota.

    Oczywiście. Niestety w tym wypadku u osób odżywiających się w ten sposób ryzyko powstania cukrzycy jest ogromne. Mówimy o LATACH takiego jedzenia, nie o tygodniu czy miesiącu. Generalnie pieczywo i produkty pszeniczne to bardziej genetycznie modyfikowana papka zawierająca gluten niż pokarm. I to ludziom mniej lub bardziej szkodzi.

  2. Hahaha, pełne ziarna zbóż wywołujące cukrzycę? To chyba jakiś żart. Nauczcie się odróżniać węglowodany proste wywołujące skoki insuliny od węglowodanów złożonych.

  3. Generalnie, posługując się danymi z Waszej spiskowej strony, na cukrzycę powinno chorować ponad 90% wegetarian i wegan. Oni jedzą mnóstwo węglowodanów. Nawet do 80% dziennego spożycia kalorii. Jakoś na cukrzycę zapadają wielokrotnie rzadziej niż osoby na diecie tradycyjnej.

  4. Emil,

    dojdzie Pan przyczyny powstawania cukrzycy jeśli policzy relacje między głównymi składnikami odżywczymi (GSO) tj białkiem, tłuszczem i węglowodanami. Menu powinno zawierać adekwatną do wagi należnej (i kondycji, bo osoby chore więcej) ilość białka – http://www.stachurska.eu/?p=3439 oraz jedno źródło energii: albo węglowodany – http://www.stachurska.eu/?p=9928 , albo tłuszcze – http://www.stachurska.eu/?p=3383 .Wegetarianie mogą mieć dobrze zbilanowaną dietę i wysokowęglowodanową, i wysokotłuszczową. Te 80 % to jest to…

  5. Widzę że ludzie komentujący nie przeczytali ze zrozumieniem artykułu i czepiają się pieczywa pełnoziarnistego nie czytając reszty tekstu ..
    Autorowi chodziło głownie 2 sprawy.

    Pierwsza to 5 kroków czy też 5 kategorii produktów słabej jakości, wysoko przetworzonych.
    Tłuszcze same w sobie nie stanowią zagrożenia dla organizmu. Ich niedobór sprawia, że organizm zaczyna go dramatycznie magazynować. Tłuszcz jest także potrzebny do wielu procesów biochemicznych. W brew pozorom ograniczając spożycie tłuszczu – można przytyć …
    Nie należy spożywać tłuszczy wysoko przetworzonych np margaryn. Najlepsze tłuszcze to te, które podczas obróbki termicznej nie zmieniają swojej struktury na szkodliwą.
    Produkty pełnoziarniste natomiast często są oszukane .. wytwarzane są z białej mąki z dodatkiem melasy, barwników tak,żeby nam się wydawało, że jest ono zrobione z mąki pełnoziarnistej. Same ziarna maja ogromny indeks glikemiczny a w oszukanym pieczywie znajduje się do tego dużo cukru i przetworzonej mąki-białej nie zawierającej już wiele składników odżywczych. I to takie pieczywo w znacznym stopniu podbija ilość cukru we krwi.
    Po drugie .. picie soków owocowych i napojów gazowanych dostarcza ogromne dawki cukru. To że cukier jest zły wiadomo od dawna jednak tutaj chodzi głównie o napoje słodzone. Oczywiście niektóre owoce zawierają ogromne ilości cukru np banan jednak nie znaczy to że z owoców mamy zrezygnować.
    Więc żeby cukrzyca mogła być dopisana do naszej listy chorób należy pić napoje wysoko słodzone np oranżady, nektary, napoje owocowe itp.
    Po trzecie .. Witamina D faktycznie obniża poziom insuliny jednak przyjmować ją powinno się tak naprawdę w przypadku niedoboru. 15 minut na słońcu w ciągu dnia wystarczy aby dostarczyć jej odpowiednia ilość.
    Po czwarte .. Autor miał na myśli głównie popularne płatki owsiane zawierające ogromne ilości cukru.
    Faktycznie same płatki nawet te w najzdrowszej wersji np w formie zmiażdżonych ziaren bez dodatku cukru zawierają cukier jednak te z czekolada cukrem i innymi świństwami to istne zabójstwo dla wątroby i trzustki.
    Po piąte .. Leki na nadciśnienie podwyższają cukier we krwi.

    Czyli reasumując, żeby nabawić się cukrzycy najlepiej jeść góry słodzonych płatków czekoladowych z owocami w cukrze, dużo oszukanego pieczywa i najlepiej zero tłuszczu, brać garściami leki na nadciśnienie, żyć w piwnicy 🙂 i wszystko popijać napojami z najwyższą zawartością cukru.
    Smacznego!

  6. witam, chorowałam na niedoczynność tarczycy. W tym roku z tego wyszłam. Od lat popelniam tylko jeden błąd. Mianowicie, jem codziennie płatki ows. BG. W ilościach 20-30g .
    Czy coś mi grozi ?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here